Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Grieg – Suita „Peer Gynt” - NOSPR

Grieg – Suita „Peer Gynt”

Plan sali
Ceny biletów: 25-80 zł
Wykonawcy
Orkiestra smyczkowa NOSPR
Ragnhild Hemsing – skrzypce ludowe
Piotr Tarcholik – kierownictwo artystyczne
Agnieszka Nowok-Zych – prowadzenie
Program
Edward Grieg
Muzyka do dramatu „Peer Gynt” op. 23 (aranżacja na skrzypce hardanger / skrzypce i orkiestrę smyczkową: Tormod Tvete Vik):
Poranek
Taniec Anity
Pieśń Solwejgi
Porwanie narzeczonej – lament Ingrid
Halling
Taniec arabski
Powrót Peer Gynta
Springdans
Kołysanka Solwejgi
Przechodzi orszak weselny
Śmierć Azy
W grocie Króla Gór

Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach

Ragnhild Hemsing to norweska skrzypaczka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki klasycznej i folkowej. Słynie także z gry na hardingfele, tradycyjnym instrumencie ze swojej ojczyzny przypominającym wyglądem bogato zdobione skrzypce. Ma on osiem lub nawet dziewięć strun – cztery jak w klasycznych skrzypcach, zaś pozostałe pełnią funkcję strun burdonowych, wzbogacających brzmienie i pozwalających na grę wielogłosową. Hardingfele to muzyczny symbol norweskości – podobnie jak Edvard Grieg. Co więc stanie się, gdy te dwa symbole spotkają się w jednym miejscu i czasie?

To właśnie sprawdza Ragnhild Hemsing, która słynną suitę Peer Gynt zaaranżowała na skrzypce oraz na hardingfele, a dodatkowo wzbogaciła ją improwizacją odwołującą się do tradycyjnej muzyki norweskiej. W tej interpretacji dzieło Griega brzmi fascynująco: to muzyka con amore, a zarazem surowa, jak surowe są norweskie fiordy. Rześki Poranek, napisany w stylu mazurka Taniec Anitry czy melancholijna Pieśń Solvejgi wciąż brzmią znajomo, a jednak zupełnie inaczej, niż te, do których przyzwyczaiły nas konwencjonalne nagrania orkiestrowe.

Alexandra Kozowicz

Czas trwania koncertu: ok. 70 minut

Ten koncert może być częścią „Mojego karnetu”. Sprawdź szczegóły i skomponuj „Mój karnet” dowolnie, wybierając spośród koncertów różnych serii w sali kameralnej i koncertowej – więcej informacji.

Sprawdź najbliższe koncerty w tym cyklu

Najbliższe koncerty

Testowy Inna Sala Nowy
Koncerty gościnne
202507:00

Testowy Inna Sala Nowy

NOSPR

Koncert abonament 1
Koncerty gościnne
202519:30

Koncert abonament 1

Sala koncertowa

Kup bilet
Chris Botti
Koncerty gościnne
202520:00
Chris Botti

Chris Botti

Sala koncertowa

Marcin Kydryński prezentuje SIESTA w drodze: LURA
Koncerty gościnne
202520:00

Marcin Kydryński prezentuje SIESTA w drodze: LURA

Sala koncertowa

Koncert abonament 2
202519:30

Koncert abonament 2

Sala koncertowa

Kup bilet
Marcin Kydryński prezentuje SIESTA w drodze: Lizz Wright
Koncerty gościnne
202520:00
Liz Wright

Marcin Kydryński prezentuje SIESTA w drodze: Lizz Wright

Sala koncertowa

numerowane i nienumerowane
202512:00

numerowane i nienumerowane

Sala koncertowa

Kup bilet
20-lecie Orkiestry Adama Sztaby
Koncerty gościnne
202520:00
Adam Sztaba

20-lecie Orkiestry Adama Sztaby

Sala koncertowa

Anthony Strong
Koncerty gościnne
202519:30

Anthony Strong / gościnnie: Dorota Miśkiewicz, Julia Pietrucha, Magda Steczkowska z towarzyszeniem Big Bandu Śląskiego

Sala koncertowa

Jamie Cullum (nowa data)
Koncerty gościnne
202620:00

Jamie Cullum (nowa data)

Sala koncertowa

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading